ابزار های بهینه سازی وب سایت

ابزار های بهینه سازی وب سایت

یکی از مهارت هایی که کارشناسان seo به آن تسلط کامل دارند کار با ابزار بهینه سازی سایت است. اگر با مفهوم کلی seo آشنا باشید، متوجه می شوید که یکی از مواردی که در طراحی سایت باید به آن توجه کرد بهینه سازی وب سایت است.

کارشناسان سئو همیشه در تلاشند با بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو موجب افزایش ترافیک وب سایت ها شوند.

شما باید در کنار داشتن دانشseo، دانش استفاده از ابزار بهینه سازی سایت را نیز داشته باشید. امروزه مشاغل و سازمان های زیادی برای قرار گرفتن در صفحات اول نتایج جستجوی گوگل با یک دیگر در رقابت هستند.

این نشان می دهد که اگر شما خواستار قرار گیری در رتبه های اول نتایج جستجوی گوگل باشید، باید به تحلیل و بررسی رفتار رقبای خود بپردازید. حال چگونه باید این تحلیل و بررسی ها را انجام دهیم؟ آیا به راحتی می توانیم عملکرد رقبای خود را تجزیه و حلیل کنیم؟ برای پاسخ به این گونه سوالات با برندیمو همراه باشید.

در ادامه ما ابزار هایی را به شما معرفی میکنیم که توسط آنها می‌توانید عملکرد خود و رقبا را برسی کرده و برای بهبود آن راهکار هایی را به کار گیرید.

سئو وبسایت

1- ابزار google Analytics

یکی دیگر از ابزار های آنالیز سایت که توسط گوگل طراحی شده است، گوگل آنالیتیکس نام دارد. وظیفه اصلی این ابزار بررسی رفتار کاربران و عملکرد آن ها در وب سایت است. شما با این ابزار به راحتی می توانید مطالبی که بازخورد زیادی از طرف کاربران داشته را پیدا کرده و عملکرد خود را در تولید محتوا بهبود ببخشید. در نگاه اول این ابزار یک سایت معمولی است که شما با معرفی سایت خود به این سایت اطلاعات زیادی را به شما می دهد. این ابزار به سوالاتی که در زیر مطرح کردیم پاسخ می دهد:

وب سایت شما چقدر بازدید دارد؟

کاربرانی که وارد وب سایت شما می شوند چه کارهایی را انجام می دهند؟

در چه زمان هایی کاربران بیشتر وب سایت شما سر می زنند؟

چه قسمت هایی در وب سایت شما برای کاربران جذاب تر است؟

بازدید کنندگان از چه طریقی به وب سایت شما دسترسی پیدا می کنند؟

عکس العمل کابران در هنگام مواجه با محتوای وب سایت شما چیست؟

google-analytics

2- ابزارKeyword Planner گوگل

یکی دیگر ابزارهای آنالیز سایت ابزار Keyword Planner است. وظیفه اصلی این ابزار پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما است. البته ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی زیادی در اینترنت وجود دارد که هر کدام قابلیت های خاص خود را داشته ولی این ابزار به دلیل این که توسط گوگل ارائه شده است می تواند قابل اطمینان تر باشد. برخی از ویژگی های این ابزار به صورت زیر می باشد:

  • تعیین تعداد جستجوی یک کلمه در بازه های زمانی مختلف
  • بخش فیلتر این ابزار به شما این امکان را می دهد تا کلمه یا کلمات کلیدی را در حوزه تخصصی خود و وب سایت مورد نظر شما جستجو شود و اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهد.
  • بخش جالب negative keyword که شما می توانید در بخش مواردی که نمی خواهید را از کیورد پلنر بخواهید که به شما نمایش ندهد.

3- ابزار GTmetrix

در ژانویه سال 2018 ، گوگل به روزرسانی سرعت خود را اعلام کرد . طبق اطلاعیه وبلاگ ارسال وبلاگ ، این بروزرسانی سرعت موبایل را به لیست فاکتورهای رتبه بندی موتور جستجو اضافه می کند.

به دلیل این بروزرسانی ، سرعت بارگذاری صفحه سایت شما در رتبه بندی شما روی دسک تاپ و موبایل تأثیر می گذارد.

به همان اندازه مهمتر ، صفحاتی که به آرامی بارگیری می شوند خواه از طریق موبایل یا دسک‌تاپ به نرخ گزاف گویی بالا کمک می کنند . مردم نمی توانند دور هم بنشینند و منتظر بارگذاری یک صفحه آهسته باشند. آنها فقط به جای دیگری می روند.

GTMetrix یک ابزار بهینه سازی وب سایت عالی ارائه می دهد که می تواند به شما در تعیین سرعت بارگذاری صفحه و کارهایی که برای رفع آن نیاز دارید ، کمک کند.

4- SEO SiteCheckup

فرض کنید سئوی سایتتان را انجام داده‌اید، اما هنوز آنطور که باید مورد توجه گوگل قرار نگرفته. از کجا باید عیب و ایرادها را پیدا کنید؟ با خودتان می‌گویید کاش برنامه‌ای بود که می‌گفت اشکال کار از کجاست. SEO SiteCheckup همان برنامه‌ای است که در چنین موقعیتی به کمک شما می‌آید.

این ابزار سئو قابلیت‌های مختلفی دارد. برخی از قابلیت‌های این برنامه را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • تجزیه و تحلیل مشکلات مرتبط با سئو
  • مانیتورینگ سئو
  • بررسی رقبا
  • قابلیت ایجاد گزارش‌های مرتبط با سئو

اگر می‌خواهید بدانید این ابزار چه کاری انجام می‌دهد، بهتر است جستجوی خود را انجام دهید. کافیست آدرس سایت خود را در باکس جستجو وارد کنید. نتایج به دست آمده در یک صفحه به نمایش در می‌آید و بررسی آن‌ها بسیار ساده است:

اگر خوش شانس باشید، سایت شما نمره کامل دریافت خواهد کرد. این موضوع بدین معناست که از دید یک متخصص سئو همه کارها به خوبی انجام شده و هیچ مشکلی وجود ندارد. البته نباید انتظار چنین نمراتی را داشته باشید.

فراموش نکنید بررسی سئو سایت تنها مرحله ابتدایی کار است. این ابزار مشکلات موجود را نشان می‌دهد. سپس می‌توانید بر روی دکمه How to Fix کلیک کنید تا این برنامه توصیه هایی در مورد حل مشکل به شما نشان دهد.

5- Meta Tag Analyzer

متا تگ ها مهمترین مواردی هستند که گوگل توجه ویژه ای به آن ها می کند، در واقع اولین مکانی هستند که گوگل آن ها را مورد بررسی قرار می دهد و باید تمام نکات و ویژگی های آن ها را به درستی به کار ببرید. این ابزار آنالیز سایت به شما می کند تا تمامی تگ های ضروری که باید در کدهای سایت خود به کار ببرید را مورد بررسی دقیق و موشکافانه قرار بدهد و آن ها را کاملا تحلیل می کند.

meta tag

6- Grader تعیین کننده قدرت سئو سایت شما

این وب سایت نیز یکی دیگر از ابزارهای آنلاینی است که شما می توانید از آن استفاده کنید،Grader نیز مثل سایت هایی که در بالا به اونها اشاره کردیم برای شما امکان تحلیل سئو رایگان را فراهم آورده است. این سایت، آدرس اینترنتی که شما در آن وارد می نمایید را تجزیه و تحلیل می نماید.

این وب سایت تحلیل سئو رایگان، سرعت عملکرد وب سایت شما را مورد بررسی قرار می دهد. همانطور که می دانید یکی از مشکلاتی که باعث می شود کاربر به سایت شما تمایلی نشان ندهد، سرعت بارگذاری پایین آن می باشد بسیار خسته کننده می باشد. سایت گریدر ، وب سایت شمار را از نظر دسترس پذیری یا قابلیت دسترسی سایت بررسی می نماید تا مطمئن شوید از این بابت مشکلی وجود ندارد.

علاوه بر این سایت گریدر به عنوان یک سایت تحلیل سئو رایگان، بررسی می نماید که سایت شما استقرار خوبی دارد و کاربران و مشتریان می توانند به کسب و کار یا سایت شما اعتماد نمایند. بک لینک ها بخش اصلی برای افزایش ترافیک بازدیدکنندگان هستند، شما با این وسیله می تونید بررسی کنید که چه تعداد لینک خوب دارید و البته از تعداد لینک های بد نیز شمارو آگاه میکنه.

باید بگویم که وب سایت گریدریکی از بهترین سایت هایی است تحلیل سئو رایگان را به منظور بررسی بخش های مختلف وب سایت انجام می دهد اما نسبت به سایر سایت ها و ابزارهایی که کار تحلیل سئو سایت رو انجام میدهند جنبه های کم و محدودی از سئو سایت شمارو مورد بررسی قرار میده.

سخن آخر

به طورکلی، این ابزارهای آنالیز سایت در تلاشند که تمام خطاهایی که ممکن است شما در تولید محتوا، سورس کدها و داشته باشید را به شما نشان داده و راهکارهایی را برای حل آن به شما ارائه دهند.